Privatlektion

Att rida privatlektion är ett utmärkt sätt för att ge ridutvecklingen en skjuts framåt!

Det finns möjlighet att rida privatlektion hos oss för någon av våra duktiga och engagerade ridlärare. I priset ingår hästhyra och givetvis tillgång till ridlärare. Ett perfekt tillfälle för att kunna boosta utvecklingen och jobba med de detaljer man behöver för att komma vidare!

Privatlektionerna hålls på eftermiddagar innan ordinarie ridlektioner börjar, måndag - torsdag. Tiden varierar något men ligger ca kl. 15-16. Man får gärna lämna önskemål om vad man vill göra på sin privatlektion, annars väljer ridläraren något som är lämpligt utifrån den nivå man rider på. Hoppning erbjuds endast de gånger som hoppning hålls på dagens resterande lektioner (se terminsplanering). Eventuellt kan hoppning bokas även vid bomövning på dagens lektioner, men då under förutsättning att eleven har med sig hinderpersonal som kan hjälpa till med ombyggnad av hindermateriel.

Bokning av privatlektion sker genom kontakt med ridskolan (0340-14492 / info@varbergsridskola.com). Privatlektionen kan avbokas fram till och med kl. 11 vardagen före planerad lektion. Om lektionen avbokas efter detta så debiteras halva lektionskostnaden. Om eleven uteblir från lektionen utan att ha avbokat så debiteras hela lektionskostnaden, priser finns angivet i prislistan här på hemsidan.

För dig som vill träna med egen häst, se fliken Privatträningar istället!