Avbokning och igenridning

Här nedan finns information om vad som gäller vid återbud!

Om du får förhinder och inte kan rida din ridlektion så ska du avboka din plats.

Avbokning görs på något av följande sätt; via mail till info@varbergsridskola.com, telefon till kontoret 0340-14492 (telefonsvarare) eller via er kundlogin.

Ridlektion ska avbokas senast kl. 11.00 för em- och kvällsgrupperna, respektive kl. 8.00 för fm-och lördagsgrupper. Plats som ej avbokats korrekt kan ej ridas igen. Vi är dock ändå tacksamma för information vid sena återbud.

Om du har avbokat din ridlektion i tid så kan du i mån av lediga platser rida igen i en likvärdig grupp. Observera att igenridning inte är någon garanti utan en service vi erbjuder när det finns möjlighet.

Igenridningar ska ske innan terminens slut. Man kan inte spara igenridningar till nästa termin, med undantag för avbokningar som gjorts under terminens två sista veckor, dessa kan vid lediga platser bokas under nästkommande termins fyra första veckor.

Boka igenridning?
Vi upprättar en veckokölista för igenridningar. Listan nollas varje söndag och man kan ej anmäla sig till flera veckor i rad. Kontakta oss via mail/telefon inför en ny vecka när du vet att du kommer ha möjlighet att rida igen. Ange gärna om det är specifik dag/tid under veckan som du kan eller inte kan så kan vi kontakta rätt elev från start. Veckans igenridningsplatser fördelas utifrån 1) rätt nivå på den som vill rida igen utifrån gruppnivå där ledig plats finns, och 2) turordning i kölistan. Ibland uppkommer platser med kort varsel så håll gärna extra koll i din inkorg om du vet att du har anmält dig till veckans kölista.

Vid aktiviteter och kurser utöver vår ordinarie verksamhet gäller generellt bindande anmälan, se specifikt anslag för exakt information.