Ridskolan och Covid-19

Vi vill påminna våra elever om de restriktioner som gäller på ridskolan.

Baserat på rekommendationer från FHM och Svenska Ridsportförbundet gäller följande hos oss på ridskolan:

• Undvik trängsel och ta inte med fler medhjälpare än nödvändigt.

• Följ de riktlinjer som sitter uppe gällande max antal personer per kvadratmeter.

• Personer med förkylnings- eller sjukdomssymtom ber vi stanna hemma.

• Tvätta händerna och följ allmänna hygienråd.

• Toaletten i stallet ska användas så lite som möjligt, endast vid tidsnöd. Annars använd toaletterna som finns i ridhusbyggnaden, du hittar dem på nedre plan under läkaren (gå in genom svarta dörren till höger om läktardörren, så kommer du till dem).

• Rid med handskar.

• Rengör sadel och träns när hästen tas in i stallet efter ridlektion. Tyglar, remmar på tränset, ovansidan sadel, sadelgjordsstroppar och eventuella andra kontaktytor. För den som önskar finns rengöringsservetter att använda för avtorkning av berörda ytor vid ryttarbyte i manegen.

Håll i, håll ut och kom ihåg; håll en hästlängds avstånd!

Vänliga hälsningar,
Personalen på Varbergs Ridskola

Senaste besluten gällande ridskolans verksamhet finns på vår hemsida, fb-sida samt via gruppmail till våra elever.